Fixande

I morse vart jag väckt av lilla Holly som behövde ut på toan, så då var de lika bra att stiga upp och släppa ut hästarna, när jag kom upp pa andra sidan där hästarna bor ser jag att mamma just kommit dit också för att morgon fodra dom så hjälpte henne och Holly hade rally runt stallet.  

Mockade och gjorde klart i stallet inför kvällen då jag jobbar eftermiddag i veckan, därav dom sena blogginläggen. Eller ja jag slutar ju kl 20.30 men när jag kommer hem har jag alltid en massa att göra. 
(Hecke)
Idag var mamma till sommarstugan och hälsade på Morfar, Sessan och busgrabbarna Hecke och Soley som är kvar i stugan. Men på lördag blir det att hämte hem dom två och då är alla grabbarna bus hemma igen inför vintern. Blir att småfixa till hagarna lite innan och "bädda om i ligghallarna innan dom kommer hem. eller bädda om kanse är lite fel ord, fylla på med mer spån är nog mer rätt ord. 
 
Och medans jag avr och jobbade hämtade mamma och pappa hem en ny höboll så när jag slutade vart det att tippa upp den så pollarna fick lite kvällsmat. Nattade står dom nu och sover ( förhoppningsvis) eller ja ligger kanske dom också gör, dom brukar vara spåniga på morgonen. Mutade dom med lite smarriga morötter innan jag sa godnatt. 
 
Så nu säger jag godnatt och ha de bra, skriver i morgon igen. 
 
// 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0