Mycket har hänt och lite är bloggat!

Hej igen ! om det nu finns någon som läser denna blogg!? 
Tänkte ta upp och blogga här igen, fick lite insperation av bloggen jag har tillsammans med två andra tjejer från stallet men tänkte på min blogg kan jag skriva mer "privat".
Just nu ligger jag sjuk, inte det roligaste jag gör. Först började förkylningen och sen kom utslagen så jag ser ut som en rödfläckig sak, eller som vissa kallar det så håller jag på att bli skäck! haha. 
 
Ne men att vara sjuk är ingen höjdare, för mycket tid till ingenting. Att lämna sängen är en ansträngning, att vakna är en plåga, sömnen gör så att tankarna står still och tiden passerar, men varför kan jag då inte sova heladagarna? varför ska det finnas så mycket att tänka på ? 
Känns som om jag ahr någon 23 års kris, känns som om livet bara spinger förbi och jag hinner inte hoppa på tåget. Känns som om halva livet bara passerat och jag bara har stått och tittat på bakanför någon skyddsvägg ?
 
Sen så det som är tyngst just nu efter denna tid är bortgången efter min älskade Bacardi, jag trodde aldrig en häst skulle röra en så djup som han! Och sorgen jag känner efter denna häst går inte beskriva i ord, efter hans bortgång har livet kännts tufft och hårt, orättvist och kallt! Jag rodde mitt oturår slutade efter 2013 då jag fick de han insjukna och bli bortagen från mig säga farväl till en annan trogen vän Soley och sen se hur nästa Hecke rycktes från min famn på min födelsedag då han fick en stor muckelskada någonstans i kroppen jag han se hur vi skulle transportera hem han död i hästbilen över 140 m il för att begrava han hemma. Men sån tur va så vart han magiskt bra! Men bara att hinna se det och redan tagit farväl av två vänner kan få vilken bägare som helst att svämma över! 

och inte nog med det så river Adde upp sin läpp pch får sy om den 3 ggr. Bilen pajjar påväg hem efter operationen med han då dom sydde det för andra gången, bli bärgad hem och dagen efter blir nästa häst sparkad i hagen så han går på 3 ben i 2 teckor så man också hinner se hur man ska måsta ta farväl till han, tur man har vänner runt om kring en som inte ger upp för efter allt detta så behövs det inte mycket för att fylla bägaren och själv blir man sjuk hela tiden, är det inte magen är det förkylningar och nå konstiga utslag mm. Ja som ni kanske läser om det nu är någon som läser så är det mycke som hänt detta år, lite possitiva saker men mest tragiska saker. ! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0